16 Haziran 2009 Salı

Birol Bey'den resimli tek gövdeye bırakma yöntemi

Birol Bey'in pembe domatesimi tek gövdeye bırakmam için ayrıntılı anlattığı fotoğraf. Yeni başlayanlar için faydalı olacağına inanıyorum.

Birol Bey'in açıklaması: En üstte ucu görünen çiçeği ana sürgünde kabul ediyorum, bu konuda haklıysam o sürgünün daha iyi gelişmesi için fidenizdeki alınması gerekenleri işaretledim. Eğer yaprak dibinden başka koltuklarda varsa onları da alın.

Bu konuda ayrıca Karavana Pembelerinde'de Rasim Bey tarafından yazılmış açıklamalı bir yazı var. Okumanızın faydalı olacağını düşünüyorum. Bostancık'tan sevgili Pınar, önerin için sana da teşekkür ederim.

5 yorum:

  1. Cok tesekkurler Asli. Aslinda Birol Beyin yorumunda meger fotografa link varmis ama farkedememisim. Bir kez daha, daha dikkatli okuyunca "burada" kelimesini farkettim ve de br tiklayim deyince gordum. Gercekten de cok guzel bir gosterim, aciklama olmus.

    Birol Beye de sana da bir kez daha tesekkurler.

    YanıtlaSil
  2. Pınarcım, uyardığın çok iyi oldu link çok belli olmuyordu. Atlayanlar olmuştur eminim. Tekrar teşekkür ederim. Ama çok güzel anlatılmış bir çizim, biz yeniler için büyük kolaylık...

    YanıtlaSil
  3. aslı hanım o tek gövdeye bıraktığınız gövdede ilerde çiftleşecek aynı işlemi tekrarlamalısınız. sonra bir daha, bir daha, bir daha:) bir kere budadınız diye bitmiyor. yani kolay gelsin.

    YanıtlaSil
  4. Ben bir kere de bitecek zannediyordum. Uyardığınız iyi oldu. Benim gibi düşünenler olabilir, isterseniz gruba da böyle bir mail atın. Yenilerin bu güzel bilgilere ihtiyacı var... Teşekkür ederim.
    Selamlar...

    YanıtlaSil
  5. ofisteki arkadaşlar benim yüzümden domatesçi oldular. bahçeleri olanlara binbir tehdit ve telkinle fideler verdim. her sanah rapor veriyorlar şimdi. şu kadar çiçek var, basketçi gibi oldular, boyları şu kadar cm oldu diye. tepe almasını buradan bakıp yaptık.
    pembe domatesçiler yayılmakta :)

    YanıtlaSil