16 Mart 2009 Pazartesi

İlk nazlı filizlerim




Merhaba,

9 Mart'ta ektiğim tohumlarım, ilk filizlerini  asker abilerinin odasında (onları şu anda askerde olan oğlumun odasında büyütüyorum) verdiler.  İncecik gövdelerinin üzerinde iki güzel yaprak...

14 Mart sabahı uyanımda onları görünce ne kadar da çok sevindiğimi tahmin edebilirsiniz.

Onları hemen ev halkıyla tanıştırdım.

Bir tanesi tohumuyla birlikte geldi. Yapmam gereken birşey var mı? Filize bir zararı olur mu?

Şimdi gelip gidip kontrol ediyorum da, acaba fazla sevginin de bir zararı olur mu? bilmiyorum.

Bugün diğer saksıda ki beş tohumdan, iki tanesi daha filizlendi.

Böylece 6 adet filizim oldu.

Şimdi diğerlerini de büyük heyecanla bekliyorum.

Umarım hepsini sağlıklı büyütmeyi başarırım.

Deneyimli arkadaşlarımdan da bana gerekli uyarılarda bulunmalarını rica ediyorum...

En üstteki resim bu sabah çekildi (14 Mart'ta çıkan filizlerim). 

Bana gayet sağlıklı geliyorlar ama toprak eklemek vs.. gibi birşeyler yapmam gerekiyor mu? 

Bu aşamada sulamayı ne kadar arayla ve ne miktarda yapmalıyım.

Yardımlarınızı bekliyorum.

Sevgiler.. 

2 yorum:

  1. GAYET GÜZEL BAŞLAMIŞSINIZ ,ÜRÜNÜNÜZ BOL OLUR İNŞALLAH.BAŞARILAR.

    YanıtlaSil
  2. Geniş aralıklı ektiğiniz için sanırım ilk şaşırtmayı yapmayacaksınız bu yüzden 1-2cm toprak ilavesi iyi gelecektir. Toprak nemli olduğu sürece su vermeyin. Saksının kenarındaki topraktan nemini kontrol edebilirsiniz. Ben tohumla çıkan filizlere biraz zaman tanıyorum kendileri atamazsa aşağı doğru süzülmeyecek küçük bir damla suyu tohum kabuğunun üstüne koyarak emmesini sağlıyorum, böylece çok daha kolay atabiliyor kabuğunu.

    YanıtlaSil