24 Mart 2009 Salı

Nazlı kızlar büyüyor




Merhabalar,

Nazlı kızlar büyümeye, serpilip güzelleşmeye başladılar. İlk yaprakların altından ikincileri de çıktı.

Çok şirin oldular.

Yaprakların kimi kıvırcık, kimi de düz. Sanırım farklı tohum özelliklerinden kaynaklanıyor.

Ektiğim 29 tohumdan sadece 3 tane fire verdim.

Şimdi soruyorum, şaşırtma zamanları geldi mi? (Büyürlerken 2 kere toprak takviyesi yaptım.)

Yoksa, yerlerinden ve hallerinden memnunlar mı, keyifleri yerinde mi?

Benden istedikleri ekstra birşeyler var mıdır?

Biraz daha su, biraz daha toprak, hani yanlış yapmayalım, onları küstürmeyelim.

Ne de olsa evin gözdesi şimdi onlar.

Resimlerde saksıların hepsini görmektesiniz.

Bu şartlara göre beni yorum yazarak yönlendirip, bilgilendirecek arkadaşlarıma şimdiden teşekkür ederim.


Birkaç gün sonra görüşmek üzere...

5 yorum:

  1. Aslı Hanım.
    Pembeleriniz çok sağlıklı maşallah.
    Şu an için şaşırtmaya gerek yok. 5 cm daha büyüsünler o zaman şaşırtırsınız. Şu anda daha çok küçükler ele avuca gelmezler.
    Kolaylıklar.

    YanıtlaSil
  2. Asli Hanim merhaba;

    http://www.mehmetsaygin.com/pda/pembedomatesnotlari.html

    sitesinde ilk sasirtmasi yapilmis fidelerin fotograflari var. Belki size bir fikir verir.

    Bir de grubun sitesindeki su linke (http://www.pembedomates.org/sss.asp), ve orada bahsedilen dokumanlara bakarsaniz faydali olabilir.

    Kolay gelsin.

    YanıtlaSil
  3. Biraz once size verdigim linkteki ilk sasirtma ne zaman yapilmali sorusunun cevabini okudum. Sanki benim dusundugumden daha erken yapilmali gibi ama Nail Bey ile Mehmet Saygin Bey'in deneyimlerine guvenmeli sanirim.

    YanıtlaSil
  4. Maşallah pembeler çok neşeliler. Allah bozmasın. İlk şaşırtmayı yapma vakti aslında birkaç gün geçmiş. En uygun zaman toprak üstüne ilk çıkan yaprakların tamamen açılıp toprakla paralel oldukları zamandır. Sizin fideler aralıklı ve nispeten derin topraklı olduğu için şu an için dokunmayın. İlk yapraklarla toprak arası mesafeyi 2 parmaktan çok bırakmayacak şekilde toprak takviyesi faydalı olur. Aşırı su vermeyin boya gitmesinler.
    Kolaylıklar dilerim...

    YanıtlaSil
  5. Arkadaşlar ilginiz ve önerileriniz için hepinize teşekkür ederim. Vallahi yanlış birşey yapacağım diye çok korkuyorum. En son 6 yaprak olunca şaşırtmaya karar verdim. Acaba doğru mu? Saksı biraz derin olduğu için daha dayanırlar gibi geliyor. Bunu da bir blogda okudum, ama hangisi hatırlayamadım. Bir de şaşırtırken hangi büyüklükte saksı ya da siyah torba seçmeliyim acaba? Tekrar teşekkür ederim...

    YanıtlaSil