3 Nisan 2009 Cuma

Maydanozlarım, çileklerim, taze soğanlarım, çeri domateslerim ve biberiyem...






Merhabalar,

Arkadaşlar, bu sene balkonumu bahçeye çevirmeye kararlıyım. 

Hepsi aynı şekilde gelişmeye devam ederse, bu sene epey bir bitki yetiştirmeyi öğreneceğim.

1 ay kadar önce tohumdan, maydanoz ve fesleğen ile nane ektim.

Maydanozlarımı gördünüz, fesleğen ve nanem yeni çimlendi. (Maydanoz tohumlarımı ekmeden 1 hafta önce ıslattığım için onlar 10 günde çıktılar ve büyüdüler.)

Biberiyemi hazır aldım. Ama 20 gündür ben de, gayet sağlıklı. Kekik için sipariş verdim bekliyorum, inşallah bu hafta gelecek.

Dün de pembe domateslerime naylon poşet almak için gittiğim Eminönü çiçekçiler pazarından da çilek ve çeri domates aldım.

Arnavut biberlerim ve meksika biberlerim de tohumdan çimlenmeye geçmek için bekliyorlar.

Kocam da bana poşet poşet toprak yetiştirmeye çalışıyor. 

Gelişmeleri yine sizlerle paylaşacağım.

Daha önceden bu bitkileri yetiştiren arkadaşlarımdan, püf noktaları ve öneriler bekliyorum.

Benim gibi acemiye muhakkak söyleyeceğiniz çok şey vardır diye düşünüyorum.

Sevgiler...


2 yorum:

  1. Asli, benim cahilligimi bagislayacaksin!:) Bu fotograflarda, biberiyeyi bildim, sanirim ilk foto cilek, 3. foto ceri domates??? Digerleri nedir? O incecik filizler ne?

    Bir kac seneye umarim artik boyle sorular sormayacagim!:))

    YanıtlaSil
  2. Çilek, doğru tahmin ondan sonraki incecik olanlar, taze soğan 2-3 gün önce filizlendiler. Bende ilk defa ektim. Çeri domatesler tam isabet, biberiye de doğru.
    En alttaki resim maydanoz. Küçük kapta böyle cılız çıkıyorlar. Şimdi büyük bir saksıya alacağım. sanırım daha güçlenecekler. (Bu arada onlarda 1 haftalık filan, daha bebekler yani) Ama tatları süper.
    Birkaç güne kadar fesleğen ve nanelerim de gelecek. Daha yeni çimlendiler.

    Daha yolun başındayız. Bu soruların sonu zaten hiç gelmesin...Ben de senin gibi daha herşeyi yeni deniyorum.

    Sevgiler....

    YanıtlaSil